3. PÄIVÄN HAASTE

Suojele aivojasi aktiivisesti.


Millaisissa ärsykeympäristöissä vietät aikaasi? Kuinka paljon huomaat keskittymisesi häiriintyvän esim. ympärillä olevan hälyn tai keskeytysten vuoksi? Entä kuinka lepuutat aivojasi tauoilla? Käsittelevätkö aivosi silloinkin tietoa aktiivisesti?


Tämän päivän haaste on tutkia, miten voisit suojella aivojasi tältä usein huomaamattomaltakin kuormitukselta. Voitko vähentää ärsykkeiden vaikutusta esim. hakeutumalla välillä rauhallisempaan ympäristöön? Tai voitko pitää taukoja, joissa mielesi saa aidosti rauhoittua ja ajatus levätä tai vaeltaa ihan vapaasti?


Voit myös tutustua (tai aktivoitua uudelleen) meditointi- ja mielikuvaharjoituksiin. Voit etsiä sopivia esimerkkejä kokeiltavaksi You Tubesta tai googlettamalla. Aloita pienin askelin ja testaile useampia, niin löydät omaan makuusi sopivat harjoitukset.


Seuraa, millaisia muutoksia havaitset viikon aikana.

Voit kirjata tekemäsi muutokset ja tuloksesi seurantamittariisi:


Lataa tästä energiatasosi seurantamittari >>


Katso tästä 1. päivän materiaali >>

Katso tästä 2. päivän materiaali >>